براساس دیدگاه هانت، بازاریابی کلان به معنی مطالعه سیستمهای بازاریابی، اثر سیستمهای بازاریابی روی جامعه و سرانجام اثرات جامعه بر زیستبوم بازاریابی است. به عبارت دیگر، بازاریابی کلان بهدنبال نگاهی ساختاری در ارتباط میان بازاریابی و اجتماع است.
کتاب "بازاریابی کلان: مفاهیم، الگوهای سیاستی و زمینههای راهبری" چاپ و منتشر گردید.
بازاریابی چگونه روی شرایط زندگی افراد تاثیر میگذارد؟ آیا واقعا دستاوردهای بازاریابی برای تمام ذینفعان جامعه منصفانه است؟ بازاریابی چه نقشی در پدیدههای مهم مانند تخریب محیط زیست، بحرانهای اقتصادی، کمبود آب و مسائل سلامتی ایفا میکند؟ زمانی که شرکتها با یکدیگر رقابت میکنند، در جامعه چه اتفاقی میافتد؟ دولت چگونه میتواند اکوسیستم بازاریابی را راهبری کند؟ آیا رقابت سالم در عمل تحققپذیر است یا کماکان بهصورت یک آرمان باقی میماند؟ و درنهایت بازاریابی برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی کنونی و آینده کشور چه دستاوردهایی میتواند داشته باشد؟ اگر بازاریابی را به مفهوم متعارف آن «در بازاریابی» بنامیم، بازاریابی کلان مصداق «بر بازاریابی» است. به عبارت دیگر، بازاریابی کلان به جای محدود شدن به بازاریابی شرکت و مشتریان آن، تمرکز خود را بر سطوحی بالاتر قرار میدهد. براساس دیدگاه هانت، بازاریابی کلان به معنی مطالعه سیستمهای بازاریابی، اثر سیستمهای بازاریابی روی جامعه و سرانجام اثرات جامعه بر زیستبوم بازاریابی است. به عبارت دیگر، بازاریابی کلان به دنبال نگاهی ساختاری در ارتباط میان بازاریابی و اجتماع است.
مؤلف: مهدی خادمیگراشی
سال انتشار: 1404
قیمت: 1,800,000 ریال